12 noiembrie 2014

Adunăm bluziță din pătrățele croșetate!

 
    Zilele astea am hotărît  să îmi confecţionez o bluziță cu pătrate croșetate din două fire de ață subțire din lână. În internet văd multe scheme și ispita de a încerca era mare. Prima dată am croșetat așa ceva și vreau să scriu aici toate avantajele și dezavantajele procesului de creație, poate ajută pe cineva. Deci, pătratele se croșetează ușor.     Dezavantajul meu: ața albastră s-a terminat repede și a trebuit să improvizez ceva, ca aspectul bluziței să ajungă la o stare simpatică.
   Ca tipar am folosit o bluză a mea, ce îmi stă bine pe corp. Foarte mult timp mi-a luat cusătura „zigzag”, până am ajuns la ea. Am încercat diferite, dar nici una nu se potrivea. Nu cred, că poate merge la orice articol, dar pentru încercare, o scriu aici: se iau 2 ochiuri fără picioruș la un pătrat, un ochi de legătură, apoi 2 ochiuri din celalalt pătrat, și tot așa.
   Mâneca am pus-o pe tipar și am tot croșetat, până la forma finală, cu lungimea de „trei sferturi”, căci așa îmi place. Numai, atenție la ce greșeală poate fi: eu am vrut să o fac sus mai bufată și pe tipar stătea super, însă când am cusut-o de bluză, nu stătea bine... Am fost nevoită să despletesc partea albă de sus (care pe foto am tăiat-o cu creionul) și să o fac mai îngustă, după care s-a așezat perfect. Cauza: pe umăr lățimea  este de 16,5cm(vezi foto), iar pentru mâneca mai bufată, ar fi trebuit pe umăr să fie 11,5-12 cm. Asta eu am înțeles prin „metoda încercărilor”, dar e mai bine de la început de calculat, ce mie mi-a fost lene să fac și am lucrat mai mult.  Tot dezavantaj, că ațele de pe partea din dos a articolului, cât nu le ascunzi, se mai ivesc când nu te aștepți, ba într-un loc, ba în altul... Poate după spălat își vor „găsi locul” pe partea din dos a bluzei. Altă concluzie: cine vrea să facă lucru la comandă cu asemenea tehnică de croșetare, trebuie să țină cont de faptul, că plata pentru lucru poate fi îngrozitor de mică, în comparație cu munca depusă. Așa ceva este rentabil de croșetat pentru sine și pentru familie. Ei, și ca să îmi fac toate poftele, mi-am confecționat și cercei pentru bluziță. Nu știu, de câte ori îi voi îmbrăca, dar satisfacția de moment e mare! Cerceii i-am improvizat în cel mult 10 minute, învelind cu croșeta 2 mărgele cu gaura mare, scoase de la cine știe ce bluziță, ieșită din folosire și numai bune de aruncat. Așa că atenție la ce aruncați! Eu mi-am pregătit niște cutiuțe și mai întâi arunc totul în ele. Iar apoi, de multe ori înțeleg: am făcut bine, că le-am mai păstrat în casă. Pun aici și schema pătratului, poate prinde bine la cineva, vorba aia: „dar din dar se face raiul”.  Am luat-o și eu de undeva de pe net.
Din pătrate albe am improvizat și eu ceva, căci numai atâtea am avut și cât nu le-am sucit, cât nu le-am învârtit, ceva mai original se privea...neoriginal.

Eh...să fi avut suficientă ață de culoare albastră!..

Ultima bucățică de ață albastră...

Cel mai bun tipar-o bluză, care îmi stă bine pe corp.


Dupa ce am cusut părțile pe umere, am croșetat în jurul gâtului 1 rând alb și 2 rânduri albastre, cu „metoda încercărilor”, până am reușit să îmi placă.



Cusătura de la umăr


Schema mi-a plăcut prin...simetria asimetriei, cu floricica în mijlocul, puțin deplasat de la centru. Eu am tricotat mai mult ca pe schemă, cu 2 rânduri pe perimetru.

 După această schemă am croșetat în jurul gâtului, la poale și la mâneci ultimul rând decorativ. Am încercat multe scheme, dar aceasta s-a dovedit a fi cea mai potrivită. Totuș, eu am croșetat numai rândul de sus, de 7 ochiuri cu un picioruș, cu un ochi de  legătură între ele. Schemele mi-au servit pentru orientare.

Fashionista mea! :)))))))
Autor lucrrare și foto: Eleonora.
Date de contact: skype  eleonoramoldovan
eleonoramoldovan@gmail.com

   
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu