8 mai 2015

Învățăm să tricotăm papucei, ciorapi, bentiță în formă de colț și haine la aparat de tricotat!

Вяжем на машинке и вручную: кофта мужская и кофта женская, ободок для волос в виде косынки, носки и тапочки!

                       1. Tricotate la mașina„Meda”:
                              a) vestă bărbătească


b) vestă-tunică femeiască

2. Tricotate cu andrelele:
 Bentiță în formă de colț, tricotat cu andrelele, numai bun pentru răcoarea de seară. Ața este subțire și pufoasă, în rusă se numește „travca”, adica iarbă, Cum i se spune  românește-nu știu, voi fi recunoscătoare, dacă cineva îmi va spune.

Ciorapi lungi, pînă subt genunchi.
   Sunt mai mult decît mulțumită, pentru cât sunt de buni la purtat.
Să încerc sa descriu, cum am lucrat. Am luat pe andrele câte 42 ochiuri pentru fiecare ciorap și am început ambii ciorapi odată, fiecare cu ghemul lui. După ce am tricotat fir elastisc strâmt, un ciorap l-am pus de o parte pe o andrea de rezervă și am tricotat cu 2 ațe până la călcâi. Ah, da, am scăzut din ochiuri, ca să rămân la gleznă cu 32 ochiuri, în loc de inițialii 42. Am lăsat pe andreaua de rezervă 16 ochiuri pentru talpa ciorapului și cu celalte 16 am tricotat fața ciorapului, scăzând la degete. Am  pus pe andrea ociurile de la talpă, adăugând la ață un fir sintetic, ca să nu se roadă repede, și încă un fir din lână, ca să fie talpa mai caldă. Cînd tricotam talpa, în rândurile de pe față, prin părți, cu primul și ultimul ochi de la talpă, luam câte un ochi de la fața ciorapului. Am cusut părțile la degete și din urmă, cum se vede pe imagine. Călcâiul se îndeplinește cu oricare tehnică, care se leagă mai bine de mîină. După ce au fost gata, am constatat,că le mai lipsesc în lungime 6-7 centimetri, ca să ajungă sub genunchi. Am luat pe andrele din aia 42, doar 32 ochiuri și am împletit în continuare cu fir elastic, evident, în direcție opusă, spre genunchi. Au eșit super, nu cad de pe picior, călduroși, drăguți, simpatici-recomand!
   Eu am hotărît să încerc sa tricotez tot felul de ciorapi și papucei, care îmi par mai interesanți aici pe net, ca să îi selectezi pe  cei mai practici și frumoși și să învăț tot „alfabetul” ciorapilor și papuceilor tricotați. Fiindcă chiar pe yutube, nu întotdeauna descrierea corespunde realității. Se mai întâmplă să lucrezi o bună bucată de ciorap, pînă vezi, că nu e aia, ce trebue, sau nu e pe gustul și mîina mea.  Și ca să mai ajut pe cineva să nu lucreze de pomană, încerc să arăt și să descriu periodic aici în blog, rezultatele experimentului meu.

Papucei tricotați pentru bărbați.

   În continuare am tricotat cu această tehnică și pentru doamne. Diferența este, că la doamne se adaugă ochiurile astfel, ca să rămână găuri decorative, iar la barbați ochiurile se adaugă așa, ca să nu rămână găuri, să aibă papucii un aspect mai... serios! Se vede în imagini. Sunt foarte plăcuți, călduți, fiindcă la talpă am pus ața de 3 ori mai groasă ca la față, stau bine pe picior- unele din cele mai reușite, practice, comode și simpatice modele, recomand!
Am luat 31 ochiuri inițial: 14 fir elastic,3 pe față, 14 fir elastic. La alea 3 pe față adăugăm încă 4: deci, după 14 cu fir elastic, din ai 15-lea ochi tricotăm 2pe față, din al 16-lea (central) tricotăm 3 pe față, din al 17-lea tricotăm 2 pe față și in continuare 14 cu fir elastic. Pe dos-toate ochiurile dupa desen. De la 31 ochiuri am ajuns la 59 și am rupt firul. Lățimea tricotată(înălțimea papuceilor) să nu fie mai mult de 6-7 cm. Da,  ambii papucei se tricotează odată.  Deci, am luat pentru talpă total 11 ochiuri: 6 din dreapta celui central, ochiul central și 6 din stânga. Restul ochiurilor, din ambele părâi, i-amînchis.Ața am pus-o de 3 ori ma groasă, ca talpa să fie călduroasă și să nu se roadă. Treptat, am tricotat talpa, împletind primul și ultimul ochi împreună cu cîte un ochi de pe andrea în rândul pe față. Papucii ies întregi, fără cusături. Aproape de începutul călcâiului, am scăzut 2 ochiuri din lățimea tălpii, am tricotat partea din urmă a papuceilor ca pe călcâi. Atâta tot!  
                                       și pentru doamne:

La acești papucei pentru doamnă am început tot cu 31 ochiuri, însă adăugările le-am făcut prin jeteu, pînă la 55 ochiuri. Ața la talpă tot de 3 ori mai groasă ca fața, din 9 ochiuri.



Aici am început cu 25 ochiuri, la talpă-7 ochiuri. Pentru un picioruș mai micuț.

Ciorapi, tricotați cu 2 andrele, fără cusături, cu talpa mai groasă.
Am început cu 16 ochiuri, mai întâi partea din urmă, călcâiul și talpa cu degetele, cu adaos de ață tare sintetică. Apoi, în continuare am tricotat fața, pînă sus, terminând cu tricotatul de fir elastic. La început pare cam...lung procesul, însă rezultatul merită așteptările. Recomand!

 Ciorapi obișnuiți, tricotați cu 3 andrele.
Recomand! Pentru piciorul meu ,am luat 32 ochiuri. Firul de ață era destul de gros și eu nu tricotez prea strâns. Dar cu luatul ochilor de pe andrea „ca pentru ciorap”, s-au primit ok.De ce cu 3 andrele? Fiindcă tricotatul cu 4 sau 5 andrele, nu se leagă de mine. Mai repede împletesc un pulover, decît o pereche de ciorapi pe 5 ace, asta este. Bine că există și alte modalități, pe placul meu, de a tricota ciorapi.

Și iarăși papucei, tricotați cu 2 andrele, fără cusături. Frumoși și practici, recomand!


   Alt eșec al meu a fost, când am vrut să tricotez o pereche de papucei dupa o lecție din yutube,unde doamna recomanda inițial de luat 22 ochiur pe andrea, pentru papucei de copil. Eu m-am gîndit, că așa cum ața la mine e mai groasă și eu nu împletesc strâns,nu mai calculez, voi face exact  așa și  va ieși mărimea mea. După ce am tricotat un papucel, când l-am măsurat, cu alea 22 ochiuri, era prea larg și pe piciorul meu! Concluzia mea este cunoscută din vechime: de 7 ori măsoară și o dată taie! În schimb, din acea lecție, am învățat să tricotez călcâiul cu o metodă nouă și foarte ușoară, de care acum mă folosesc. Oricum am găsit în lecția aia ceva de învățat.

P.S. 1.Experimentul meu va continua. Acum vreau să încerc să tricotez o pereche de ciorapi din ață fină, mai subțirică, dar f. tare, începând de la degete. Să văd, cum reușesc. După aia, îmi stau în gând și la rând, alte modele.
       2. Eu aici și în alte postări hendmade, mă strădui să lămuresc anume acele momente din lucru, la care singură la rândul meu căutam răspuns și nu găseam. Restul, se găsește în abundență pe net, chiar prea mult câte odată.


Autor lucrări și foto: Eleonora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu