9 septembrie 2014

Tricotăm cu andrelele: ȘAL AJURAT.

Вяжем спицами: АЖУРНАЯ ШАЛЬ (АЖУРНЫЙ ПЛАТОК)

  În sfârșit, a ajuns și rândul meu să îmi tricotez ceva. Nu că aveam mare nevoie de un șal, dar trebuia să îmi fac pofta de a - mi renova cu ceva garderoba.  Aveam niște ață cu lurex și nu știam ce să confecționez din ea. Pentru vestă era puțină, iar pentru bluziță era cam aspră. Mi - a căzut acest model sub mână, mi - a plăcut și m - am pus pe treabă. A ieșit fain, îmi place, m - a lăudat și nepoțelul de 9 ani, care mi - a făcut pozele. Dacă m - a lăudat nepoțelul - alte reclamații pentru mine nu mai contează.
   Voi scrie doar esențialul despre cum am tricotat. Pe cine interesează mai mult, să mă contacteze, - lămuresc detailat, pe gratis și cu plăcere.
   Schema am salvat - o din internet și îmi pare rău, că nu știu anume de unde, ca să fi scris aici adresa, îmi cer scuze pentru această neglijență din partea mea.
   Deci, erau 3 scheme.  Colțul, după prima schemă, a mers ușor și repede. Mai departe, a mers greu. Când tricotam, am conștientizat, că voi termina șalul numai din motivul, că îl fac pentru mine, altfel schimbam ornamentul. Așa și nu știu: sau în schemă era ceva incorect, sau nu era pentru temperamentul și viziunea mea, dar am început să mă încurc. Încurcătura se începea de la margine. Când am renunțat să mă mai uit la schemă și m - am condus numai de aceste scheme mici, care le pun aici, poate mai prind bine la cineva, - atunci nu m - am mai încurcat. Marginea o făceam deja după ornament și după intuiție, aveam grijă de simetrie. Frajurii i -am croșetat din altă ață, fiindcă ață de bază nu mi - a ajuns.
   Dar cel mai nostim este, că acele greșuri, pe care le -am comis, când tricotam, îi dau șalului un farmec deosebit. Anume bulinele din lurex ale aței și devierea ornamentului de la standard pe alocuri, te atrage să privești și să privești la pânză. Așa și în viață: și în cel mai frumos și stabil lucru, pentru a - l face deosebit, e bine să fie o... miiică instabilitate, în așa măsură de mică, încât să nu destabilizeze viața de la normal, prin instabilitatea totului întreg. 
   Aceste trei scheme, pentru o cunoscătoare în domeniul tricotatului, sunt de neînlocuit. Cu ele se pot tricota o mulțime de modele, toate diferite, doar schimbând consecutivitatea unui rând, etc. 
   Vorba aia: dar din dar se face raiul. Eu le-am luat de pe net, le -am tăiat atâta, cât e necesar pentru a tricota fără să te încurci, și acum le postez aici, să se folosească cine dorește. Da, nu sunt incluse în scheme primul și ultimul ochi de pe andrea.











Autorul lucrării și foto: Eleonora.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu