19 septembrie 2018

Şal călduros, tricotat cu andrelele.

Вязанная ажурная тёплая шаль спицами.

    Să descriu cum mi-am retricotat eu şalul, fiindcă se poate întâmpla ca peste un timp mai mult ori mai puţin îndelungat să îmi trebuiască chiar mie această informaţie şi ca să nu caut ore in şir prin internet, voi deschide blogul meu şi voi economisi timp.  
   Deci, cumpărasem într-o zi la ofertă  mai multe bobine de mohair alb foarte simpatic, cu un pic de luciu în aţă. Am avut noroc, m-a costat aţa de 10 ori mai ieftin. 
   La repezeală mi-am tricotat din aţa aia un şal mare călduros şi elegant, însă jos la colţ aveam multe greşeli şi când am avut ceva mai mult timp liber, l-am despletit şi l-am tricotat din nou, de data aceasta calitativ. 
   Schema la varianta veche nu am mai reuşit să o gasesc în internet şi am ales alt model.
   Iată trimiterea la modelul şi schema, după care am lucrat:
https://www.youtube.com/watch?v=rTwWlqY57z0  - video
https://drive.google.com/file/d/0ByFny8auB543SFdwZkx6dXNLYjQ/view - schema
    La început părea a fi uşor de lucrat, însă în realitate a fost greu. 
Am ascultat atent video şi am conspectat cum lămurea domniţa mersul lucrului. Eram foarte înaripată şi sigură, că în 2 zile şalul va fi gata ca şi data trecută. Însă când am început să lucrez... peste câteva rânduri am înţeles, că ceva nu se leagă între video şi schemă... Deja aveam tricotat o bucată, pierdusem 3 zile şi nu aveam nici o dorinţă să încep iar de la început. Am continuat să tricotez, conducându-mă de schemă.
   Aţa groasă, andrelele nr.4. Am inceput de la 3 ochiuri şi am terminat cu 152 ochiuri. În video fata lucra cu aţă subţire, deci nu îmi putea fi model total, fuundcă aţa mea era destul de groasă. La margini am tricotat şi eu câte 3 ochiuri pe faţă, însă primul ochi la fiecare rând nu l-am luat pur şi simplu pe andrea, ci l-am tricotat pe faţă, fiindcă altfel era să fie şalul strâns pe margini şi era să lucrez degeaba. Schema aceasta e frumoasă pentru şal, fiindcă ornamentul are volum, însă din punctul meu de vedereeste lipsită de logică, pentru mine a fost grea. Eu am tricotat mult după scheme cu ornament, unde după câteva rânduri se putea "citi" modelul "din mers". Acum însă a trebuit tot cu ochii în schemă să fiu la fiecare rând. De la mine am adăugat finalizarea şalului: la mijloc am lasat 30 ochi neatinşi, iar din fiecare margine pe rând am tricotat dus şi întors: 15; 30;45 şi 60 ochiuri(începând de la margine). Astfel şalul a devenit mai lat  la cele 2 colţuri din faţă şi acoperă şi pieptul, nu numai umerii. Dacă aveam aţă mai multă, îl făceam mai mare.        ...Concluzia generală: pentru mine şi familia mea pot tricota asemenea şaluri, însă pentru vânzare nu este rentabil, fiindcă nimeni nu îmi va plăti pentru munca depusă la justa ei valoare.



Autor lucrare şi foto: Eleonora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu