22 februarie 2015

VESTĂ CROȘETATĂ.

Женская кофта, связанная крючком.







   Vesta este neobișnuită prin faptul, că este croșetată din ața unei veste, ieșite din folosință. Vesta veche era pestriță, cândva frumoasă, Ața de culoare maro era amestecată cu ața subțire neagră cu buline.  Eu am despletit vesta, am separat ațele și pe cea cu buline am pus-o in 2 fire, ca împletitura din ambele ațe să iasă de aceiaș grosime. 
   Vreau să descriu aici unele momente, care le-am folosit în timpul lucrului și care pot ajuta și alte meșterițe să facă haine de excepție, aproape din nimic.
   La vesta veche, ața maro și bulinele de pe ața neagră își pierduseră luciul și haina devenise de o aparență spălăcită. Când despleteam vesta, am observat, că fiecare ață în parte se privește ca nouă și este bine de combinat cumva ața așa, ca să fie un contrast fin între ele,  
   Am găsit o shemă de floare și am decis să croșetez  la partea din față această floare, iar în continuare să tot improvizez, după cum îmi va dicta intuiția. Însă la floarea de pe schemă au mers doar câteva rânduri și a trebuit să încep lucrul de creație. După ce am croșetat cu negrul cu buline partea din față, am împărțit in 2 ața rămasă și am croșetat mânecile, fără nici o croială, înspre un model de aripă de șoarece zburător.
   La spate am croșetat 4 ochiuri cu câte un picioruș, lănțișor din 10 ochiuri peste 3 ochiuri, și tot așa. Apoi din lănțișoare am făcut spic de grâu de-a lungul spatelui, cum se vede pe foto. Sincer, până la sfârșit nu am fost sigură, că va ieși bine, dar am continuat și am rămas frapată de rezultatul foarte bun.
   Am unit toate bucățile cu croșeta,cum se vede pe model, la antibraț special  am folosit un pic de antagonism la evidențierea anume a acelor cusături, care de obicei se fac ascunse. Ca să fie mai original și ceva mai deosebit. La gât am croșetat 2 rânduri de dantelă, după cum se cerea. 
   La poale am croșetat un fel de dantelă fără nici o schemă, după „vocea creației”, până am simțit că gata, lungimea este ok.
   Cam atât! Sper, ca descrierea mea să ajute la cineva în procesul de creație. Vă doresc succes!
Autor lucrare și foto: Eleonora.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu