6 aprilie 2016

Cum mi-am tricotat eu colanţi(egari) de lînă.

Вяжем женские шерстянные рейтузы.
    La imensul numerar de articole de diferiţi pantaloni femeieşti călduroşi, astă iarnă eu nu mi-am gasit ceva potrivit şi am hotărât să îmi tricotez singură. Experienţă în domeniu am, deci, nu a prezentat nici o greutate lucrul îndeplinit. Din contra, am avut plăcere . Ce am reuşit-expun aici, poate mai ajută la cineva.
Varianta iniţială:  Lînă de calitate, în 2 fire. Andrele nr.4. Am  început de la gleznă cu tehnica jacardului leneş. Pentru această tehnică (2 culori) este recomandat, ca o aţă să fie compusă din cîteva culori, sau să fie contrast mare între ambele aţe. Eu aveam aţă puţină de o singură culoare şi din acest motiv, am lăsat-o pe cea mai multă de bază, iar cele trei culori rămase le-am unit împreună. Deci, am luat 24 ochiuri pe andrea şi am tricotat mangeta 1x1 cîte 4 rînduri dus şi întors de fiecare culoare. Apoi am tricotat jacartul: 1 rînd: culoarea întunecată: toate ochiurile pe faţă; rîndul 2 şi toate rîndurile pare-toate ochiurile pe dos, iar în rîndul colorat ochiurile, care au fost luate pe andrea netricotate în rîndul anterior, nu se tricotează, se iau  pe andrea, aţa înaintea ochiului. Mai simplu, toate rîndurile pare se tricotează după model.  Rîndul 3, colorat: 1 ochi întunecat se ia pe andrea fără a fi tricotat, aţa după andrea , 3 ochiuri colorate, etc.  Rîndul 5, întunecat:toate ochiurile pe faţă.
Rîndul 7- ca rîndul 3, etc. Simplu şi frumos!
Am început după mangetă a adăuga în fiecare parte cîte 1 ochi în rîndurile întunecate pare, adica la fiecare al 4-lea rînd. Pînâ am ajuns la 60 ochiuri, la lungimea necesară a cracului. Atunci, în partea din faţă am adăugat cîte 1 ochi la fiecare rînd, iar la partea din spate am adaugat cate un ochi peste un rînd . La mine, respectiv, 6 şi 3 ochiuri. După acesta, le-am scăzut la fel: cîte un ochi la fiecare rînd. 
Am tricotat în continuare partea de sus a colanţilor în felul următor: După cum se vede în imagine, la partea din spate am adăugat ochiuri de 2 ori, ca să fie mai înalta ca partea din faţă. Eu am tricotat 10 rînduri de la margine, m-am întors inapoi, am tricotat a doua oară 20 ochiuri,iar m-am întors înapoi şi a treia oaraâ30 ochiuri, iar inapoi, apoi am tricotat pînă la capătul rîndului cîteva rînduri, cît am considerat eu că este necesar. Aşa am adăugat ochiuri şi a doua oară. De ce numai cu aţă colorată- fiindcă am tricotat pentru mine şi mi-a fost un pic lene să muncesc mai mult. Dacă tricotam la comandă, făceam cum se cuvine :))))))))))))). Însă şi această experienţă mi-a fost de folos. Fiindcă, întinşi pe corp, aceşti doi clini coloraţi redau siluetei o doză dublă de...sexualitate!  Eu nu am urmărit acest scop, cînd tricotam. Am constatat, cînd am gătat lucrul şi am îmbrăcat colanţii.
    Dar, dar, dar.........doi clini e mult la partea din spate, iar la partea din faţă e bine de făcut o mică şmecherie, ca burtica să pară ceva mai plată şi să fie comod la purtat! Deci, la partea din faţă eu am adăugat cîteva rînduri în plus la mijloc şi exact numărul rîndurilor din al doilea clin. Ca să pun elasticul şi să fie cît mai subţire brîul şi comod la purtat, am renunţat la bata dublă, fiindcă eu tot una nu port colanţii cu bata la vedere, ci acoperită cu o bluză, pulover, etc. Am facut acest rînd, prin care  am băgat elasticul,cu croşeta, ociuri cu 2 picioruşe.
Varianta finală, partea din faţă. Mărimea mea este este nr.50. Am calculat în centimetri şi rîndurile şi ochii, dar tricotajul este tricotaj şi cînd am măsurat colanţii gata, am constatat,că mă strîng jos la craci şi sunt mai scurţi cu 8 cm, decît îmi trebuie mie... 
Ce să fac? Aşa, cum situaţii fără soluţii nu există, am gasit şi eu repede cum să lungesc şi să lărgesc colanţii jos la craci. Am tăiat aţa tricotată într-un loc la margine, unde aveam 36 ochiuri şi de acolo am tricotat în jos, spre mangetă. Pe imagine se observă un rînd întunecat puţin mai gros, decît celelate. De acolo am început modificarea spre corectare la lăţimea şi lungimea potrivită. Bineînţeles, dacă era lucru la comandă, nu faceam "haltură"şi clinii coloraţi îi uneam fix la fix, dar dacă articolul e pentru mine, mă apucă lenea.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu