2 martie 2016

Garnituri căciulițe, berete, accesorii tricotate și croșetate pentru iarnă-toamnă-primăvară. Partea 2.


 Вязанные головные уборы зимние и демисезонные. Часть 2.

  1. Garnitură căciuliță-fular pentru copil .


   Ața din mohair în două, andrele nr. 2,5. Total-100 gr., plus ața colorată pentru decorație.
La căciuliță am luat 36 ochiuri, un ochi pe față, unul pe dos- toate rîndurile. Este dublă, foarte călduroasă.  Lungimea-la dorință. Scăderea eu de obicei o fac așa: cînd văd, că e tricotat suficient, tricotez cîte 2 ochiuri pe față, dar de asupra să fie ochiul din rîndul anterior, tricotat pe față. Al doilea rînd-toate ochiurile pe dos. Al treilea-iar cîte 2 ochiuri pe față, etc. Cînd rămân pe andrea 8, sau 12, sau 14 ochuri, le strîng pe toate la un loc cu firul pe ac și cos căciulița. La fular: 27 ochiuri, unul pe dos, unul pe față- așa toate rîndurile. Lungimea-140 cm. cu tot cu frajuri.

2. Garnitură beretă-fular universal.

   Bereta(mărimea 59) am croșetat-o, iar fularul circular l-am tricotat la mașina de tricotat „Addi Expres”. Pe atunci învățasem să tricotez la mașină doar în mod circular și a fost suficient. Altfel, fularul ar fi avut altă formă și nu ar fi fost atît de universal. La mașină l-am tricotat în 45 minute, iar cu andrelele ori cu croșeta, mi-ar fi trebuit cel putin o zi.
   Acum, un lucru dificil pentru mine, este să gasesc printre miile de scheme, culese de pe net, pe aia, după care am croșetat bereta. Mai corect este să spun, că eu la schema aia m-am uitat  odată fugitiv, restul am făcut singură din mersul lucrului, însă schema  va prinde bine aici pentru persoanele cu o experiență de lucru mai mică.

Aceasta este schema și îmi pare rău, că nu știu cine este autorul sau sursa, ca să pot indica, scuzele mele. Din acest motiv, scriu simplu: Sursa-unternet.

Să descriu cum am croșetat eu bereta mea:
   Ața -din mohair, în două, destul de grosuță. Am făcut la început lănțișor din 5 ochiuri, în care am croșetat 12 ochiuri cu cîte un picioruș. În al treilea rînd, am croșetat un ochi cu un picioruș, o bulină din 2 ochiuri cu un picioruș, 1 ochi de lănțișor, iarăși o bulină în acelaș ochi din rîndul 2(ca pe schemă), etc.  Apoi în fiecare rînd am adăugat  dintr-o parte și alta a rîndului ornamentat cîte un ochi cu picoruș, pînă am ajuns la 16(29 cm. în diametru). După aia, am scăzut în fiecare rînd, pînă am văzut, că că este suficient și am făcut manjeta cu ochiuri fără picioruș. Am tot croșetat și am tot măsurat, pînă am văzut,că e bine. Floarea am făcut-o din lănțișoare, „la ochi”, pînă am constatat, că e suficient de bogată. Am încercat și alte modele de flori, mai complicate, dar nu se potriveau la beretă și am rămas la prima variantă.
Totuș,  dacă aș mai croșeta încă o beretă cu acest model, aș face-o din 8 clini, în loc de 6.


Fularul e nemaipomenit de practic, plăcut, molcuț și universal. Lungimea e imposibil de măsurat, fiindcă poate lua mai multe forme. Este tricotat cu ața într-un singur fir, 145 rînduri la mașină și cîntărește ceva mai puțin de 50 grame. L-am croșetat exact după indicațiile unui filmuleț de pe youtube și scriu aici adresa, ca să se poată găsi ușor.
https://www.youtube.com/watch?v=E9oLdsNv3AU






3. Beretă cu cozoroc.

    Ața este foarte groasă, croșeta-la fel, nr.4. Pe eticheta de la ață scrie Baerengarne UTA, e 150 gr.LL ca 98m.
Din start, am vrut să tricotez o șapcă bărbătească, cu cozoroc, însă nu am reușit, fiindcă ața era f. groasă. Ca să nu stric ce am croșetat, am transformat-o în beretă-chepcă femeiască, iar la cele bărbătești, va trebui să mă mai antrenez, ca să îmi reușească.
   Deci, am croșetat 8 rînduri cu ochiuri cu un picioruș, începând din vîrf. Apoi, la ceafă am lăsat 6 ochiuri necroșetați și am continuat să croșetez încă 3-4 rînduri cu ochi fără picioruș.  În așa fel, urechile sunt acoperite, iar la ceafă e liber și bereta nu cade pe ochi, e mai practică. Cozorocul l-am croșetat cu ochiuri fără picioruș 4-5 rînduri, În primul rînd am adăugat cîte 1 ochi prin părți, apoi am adăugat numai la mijloc cîte 1 ochi. Am combinat-o cu ața ramasă de la bereta galbenă, ca să o pot purta cu acelaș fular galben. Cozorocul schimbă aspectul beretei în funcție de cum îl port: pe ochi, pe o parte, lipit de beretă, etc.
   Florile-simplu de tot: 2 lănțișoare din 4 ochiuri și 2 ochiuri cu cîte 2 piciorușe la fiecare petală.

Autor lucrări și foto: Eleonora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu