11 februarie 2016

SARAFAN CROȘETAT.


   De la ce să încep?... Probabil, cel mai util este să divulg secretul principal, fără care nu se poate începe nimic cu succes in croșetatul unei haine. Deci, întotdeauna, al doilea rînd la croșetat-cel ce vine dupa lanțul din ochiuri, eu croșetez 2 ochiuri la rînd și pășesc peste al treilea ochi, ca să nu iasă rubățul tare la bată. De exemplu, dacă am lănțișor din 12 ochiuri, la al doilea rînd și la tot modelul îmi rămân 8 ochiuri.  Din acest calcul se croșetează în continuare articolul. Numai la ceva clioșat se poate croșeta cu calculul tuturor ochiurilor din primul lanț, dar și atunci fusta va fi incomodă la talie, fiindca primul rănd va strânge.
   Al doilea lucru și cel mai greu, mi-a fost să găsesc acum, din miile de scheme, strânse de mine de pe net, modelul, după care am croșetat sarafanul. Expun schema aici cu scuzele necesare pentru autorul necunoscut. 
Schema, după care am croșetat sarafanul. Sursa: internet.
   Pentru sarafan nu am avut un model aparte, am croșetat la ochi, după intuiție. Repere au fost dorința, să nu fie cu bată la talie, să se poată purta cu bluziță de orice grosime, pe talie, sau cu talia joasă. Să se poată purta pe o căptușeală de o singura culoare ca haină elegantă, sau peste pantaloni pe picior(lasine) ca pînză decorativă. Am vrut să creez o haină originală multifuncțională și ma bucur, că mi-a reușit. Și, ca să fie mai interesant, am creat și niște bijuterii croșetate, tot multifuncționale-ca mergele, cercei, colier, floricele pentru cuafură, etc., etc.
   În continuare voi posta toate fotografiile, ce le-am făcut, ca să fie de ajutor pentru doritorii să facă ceva asemănător.












Autor lucrare și foto: Eleonora.

2 comentarii:

  1. imi place sarafanul dar as dori sa gasesc si alte lucruri de mana cccccccu explicatii in romana, in special caciulite pentru fetite

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru apreciere!
    Deschideti aceste lincuri cu bentite pentru fetite, tricotate de mine. Caciulite, chiar de am tricotat, nu le-am postat, caci mi-au parut prea simple. Dar, cautati pe Google si veti gasi foarte multe.

    http://eleonoramoldovan.blogspot.de/2013/07/bentite-crosetate-pentru-fetite-mari-si.html

    http://eleonoramoldovan.blogspot.de/2014/08/tricotam-cu-andrelele-bereta-si-bentite.html

    http://eleonoramoldovan.blogspot.de/search/label/Hand%20made?updated-max=2014-11-12T14:07:00-08:00&max-results=20&start=14&by-date=false

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=804900726271058&set=pb.100002534158771.-2207520000.1455218996.&type=3&theater

    RăspundețiȘtergere