1 septembrie 2014

Croșetăm hăinuțe frumoase de vară pentru nepoțele: costumaș pentru fetiță de 4 ani și rochiță pentru fetiță de 2 ani.

   Sper să vă placă lucrările mele, croșetate din fir subțire de ata din lână. Am folosit croseta, cu cel mai mic cirligel.Vă doresc să faceți și voi la nepoțelele voastre lucrușoare frumoase, pentru bucuria lor și a voastră, cum fac și eu.
   1. Costumaș pentru fetiță de 4 anișori.

La început am vrut să croșetez o fustiță obișnuită pentru nepoțică, lungă, după cum îi place ei, „ca la prințese”. Însă, privind cum își meșterea singură din cuvertura de la pat o rochie, am înțeles, că trebuie să inventez ceva deosebit.     Floarea închipuită la umărul stâng, deocamdată va fi pe cercul de pe cap, să nu stea părul în ochi.  
   Am hotărât, că nu are rost să îi fac fustiță cu coadă lungă, după cum își propunea ea pe baza cuverturii, dar o imitație simpatică de alungire în partea din spate, ar fi bine. 
Așa, ca să o poată purta oriunde ar dori. Deci, în baza fustiței pe jumătate gata, am început a improviza mai întâi poalele, apoi betița, apoi valoanele.
   După aia am văzut,că se cere la volane încă o culoare, ca să „înveselească” fustița. Am adăugat alb. Arăta frumos. Am lucrat vre - o 2 luni la fustiță. I - am arătat - o pe skype nepoțicăi și i - a plăcit grozav. După aia, când am fost la ei, m - ia destăinuit, că tare mult a așteptat să vină fustița...
   Se apropia ziua ei de naștere și m - am gândit, că pe lângă fustița, pe care deja a vazut - o, ar prinde bine ș io surpriză în formă de bluziță, să fie un costumaș. Bluzița am inventat - o din mers, fără prea multe piedici, dar am lucrat și la ea aproape o săptămână.  Când am terminat costumașul, am avut o satisfacție enormă de la rezultatul muncii mele.












Dacă nepoțica dansează de bucurie, bunicăi i s - au înmuiat toate mădularele de fericire.

 2. Rochiță croșetată pentru fetiță de 2 anișori.

    Dar, cum puteam să nu fac ceva și pentru nepoțica de 2 anisori, imposibil să fac numai la una, cum aș fi privit în cei doi ochișori, care m - ar fi întrebat fără cuvinte: „dar mie?” mai ales, că se apropia și ziua ei de naștere.
   Eu mi-am dat seama, că într - o săptămână rămasă, nici decum nu reușesc să îi fac și ei costumaș, la fel cu surioara mai mare, dar o rochiță, m - am gândit că aș reuși să îi croșetez. Așa a și fost.    Ornamentarea am terminat - o deja dupa ce o îmbrăcase odată așa, ca să nu întârzii cu cadoul de ziua ei. Câtă bucurie și pentru mine, și pentru nepoțele, și pentru mami, și pentru tati - de nedescris!
   Postez aici imaginile, dar să descriu mersul lucrului detailat, e prea mult, voi lămuri în privat cu toată plăcerea și pe gratis celor interesați.
Varianta finală, cu „tricolor”, dar nu am făcut - o intenționat, așa s - a primit și destul de frumos.  La poale tricolorul l - am adăugat deja intenționat, ca să fie ceva special.



Autor lucrări și foto: Eleonora.

2 comentarii:

  1. ești superbă și creativă

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult! Mă strădui să fiu așa și dacă am reușit , imi pare bine. Mulțumesc pentru comentariu! Aș avea o deosebtă plăcere să știu, de la cine vine această faină apreciere. :)

    RăspundețiȘtergere