29 august 2014

Veste bună pentru cahulenii de pretutindeni: SE CONSTRUEȘTE STRADA SPIRIN!!!

   Da - da, este adevărat, se construiește drumul de centură, de la Gara feroviară până la strada Ștefan cel Mare, care include respectiv, pătimita stradă Ion Spirin și scurtuța strada Viilor! 
   Când a zburat Gagarin în cosmos, bunica mea și - a făcut cruce și a zis: „Doamne, mulțumesc pentru că am ajuns și eu să fiu martoră la o asemenea minune!”
   La fel am exlamat și eu, când am înțeles, că gălăgia și zgomotul de afară, ce se auzeau prin ferestrele balcoanelor deschise, erau provocate de unul din visurile neâmplinite ale cahulenilor - să vadă strada Spirin întreagă și frumoasă.
   Chiar viz -a viz de bloc este amplasat terenul pentru depozitarea materialului de construcție și acum, orice zgomot  al mașinilor, sau mecanismelor, ce lucrează acolo,  nu mă mai irită, ci ajunge la auzul meu în formă de melodie plăcută. În sfârșit!!! 
    Informația ce o am, este de la izvorul „MSC”( mi - a spus cineva), dar e adevărată.  Astăzi la oprire un domn respectabil a remarcat, că construcția o îndeplinesc străinii, la ai noștri nu le - au încredințat - o. La care eu mi - am dat cu părerea, că bine au făcut, ai noștri ar fi trebuit să fie gospodari la ei acasă, nu să lase strada pe parcurs de decenii să ajungă în asemenea stare de deteriorare, ca să nu mai fie capabili să o restabilească cu forțele proprii. Să fim serioși: guverne, partide, conducărori s - au schimbat, promisiuni s - au dat, însă strada tot în stare deplorabilă s - a lăsat. Strigător la cer! Dar, bine că drumul acum se construiește.
   Pe timpul URSS, când lucram la fosta PDMK - 9(construcția drumurilor auto) din oraș, undeva pe parcursul „perestroicii”, am participat și eu la întocmirea proiectului de reconstrucție al străzii Spirin, la capitolul Estimări. Era un proiect serios , cu proiectanți de la Institutul Moldghiprozem din Chișinău.  Dar nu a mai fost aplicat în lucru. Nu au fost bani, nu a fost „dracu”, nu a fost „lacu”...
   Au trebuit să treacă zeci de ani în URSS și tot pe atâta fără URSS, ca să vină în sfârșit rândul reconstrucției acestei străzi, cu o importanță majoră în infrastructura orașului nostru.
   În primăvara anului 2013 eu am scris și am postat aici în blog o povestioară zemflemitoare despre gropile de pa străduța Viilor, iată adresa pentru cine dorește să o citească, sau cel puțin să privească imaginile, ca să fie înțeles, despre ce vorbesc: http://eleonoramoldovan.blogspot.com/2013/04/designul-gropilor-de-drum-povestire.html
    Acolo am dezvoltat o ipoteză ironică despre posibilitatea străzii Viilor de a scăpa de gropile de drum cu ajutorul oamenilor bogați din toate țările lumii.  Nici prin cap să îmi treacă atunci, că în realitate  această mică străduță, grație că unește strada Spirin cu strada Ștefan cel Mare, chiar în asemenea mod acum va scăpa de gropi!!! Da...am menit bine!
   În continuare postez aici niște imagini cu aspectul străzii Spirin după ploaia din vara anului trecut, grație că am păstrat aceste imagini. Mai postez și imagini recente, ce vorbesc despre o desfășurare serioasă a lucrărilor începute și care îmi mângâie cu atâta bucurie inima și privirea. Sper, că acest sentiment de dragoste și de bucurie pentru plaiul natal îl voi trezi și la cititorii mei, mai ales, dacă se nimeresc din Cahul și încă și de la „Spirin”.
                                 Imagini str. Spirin după ploaia din 23.07.2013


                                                                                                                                                                                                                      Vedere de la balcon - ploaia din 23.07.2013


                                                     Vedere de la balcon astăzi:
Se lucrează pe str. Spirin.


                                    Muzica plăcută a lucrului se aude de la balconul meu.


                              Colț str. Viilor - str. Ștefan cel Mare
Gropile din fața reclamei de mai jos.

Reclama e proaspăt făcută, pe la începutul lui august, anul curent, iar gropile din față - vechi de „când bâta”. Dacă mai întâi reparau drumul măcar aici, în față, câteva zeci de metri patrați, iar apoi instalau reclama costisitoare, mai părea credibilă lozinca, indiferent de cine ar fi postat - o și cu ce scop, dar așa... Cu asemenea pretinși viitori gospodari ai țării, drumuri reparate în Cahul - alilluia în papură!
    Ca să fiu obiectivă, trebuie să spun, că nu am nimic cu nimeni și sunt în afara politicii în general și  în afara oricărui partid  în parte, atâta timp, cât nu există partidul unit al pensionarilor(glumesc despre partidul pensionarilor uniți, dar mă tem să nu mai menesc iar ceva).
  Astăzi însă, înainte de a scrie această postare, am ieșit cu aparatul foto în „recunoaștere” pe Viilor, până la colț cu Ștefan cel Mare și mi - a picat sub mână acest subiect, de la sine grăitor, cu lozinca prospătă despre calea viitorului luminos, dar cu gropile vechi de drum neobservate. Cum puteam să nu îl onorez cu atenția binemeritată?
                                              Depozit de pietriș pentru lucrări pe str. Viilor.
Vedere de pe str. Viilor

    În colțul, unde se unesc străzile Spirin și Viilor, este amplasată  această oprire a transportului public. După cum o vedeți, este „jumulită” de niște „oameni” necunoscuți, dar bineînțeles că de ai noștri, încă de anul trecut. Oare câtă avere or fi agonisit din această „afacere”?
   M - am oprit la acest subiect, fiindcă tot astăzi, din acelaș izvor de informație „MSC”, o doamnă de pe str. Dorobanților mi - a povestit, că lucrările la canalizarea de scurgere a apelor poluante s - a făcut deja la strada lor, ce dă în str. Spirin și, dacă am înțeles corect, la toată strada Spirin. S - au instalat capace noi pe gropile de vizitare, însă peste câteva ore, două capace au dispărut. Doamna a sunat la „Apă - Canal”, aia au venit, au pus în loc niște foi de tablă și le-au fixat cu pietre, grele pentru puterile hoților. Alt vecin a sunat la poliție, au venit, au făcut constatare la fața locului. Apoi peste câteva ore au dispărut toate capacele de pe gropile de vizitare. Oamenii au făcut concluzia, că le - au dus la păstrare administratorii lucrărilor, ca să nu fie furate peste noapte.
   Eu mă rog Domnului să le ajute executanților lucrărilor să termine cât mai repede și calitativ construcția drumului și vă îndemn pe voi să faceți la fel. Doamne ajută!

Autorul textului, foto și video: Eleonora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu